EF camp - Reisverslag uit Allentown, Verenigde Staten van Maureen Berg - WaarBenJij.nu EF camp - Reisverslag uit Allentown, Verenigde Staten van Maureen Berg - WaarBenJij.nu

EF camp

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Maureen

28 Juli 2018 | Verenigde Staten, Allentown

Op 18 Juli was het zover. Ik zou vertrekken naar Amerika om daar mijn exchange year door te brengen. De vlucht verliep allemaal goed. We waren met een groep Nederlandse studenten. We hadden een overstap in London, maar alles verliep soepel. Toen we aankwamen op Newark (NY), stonden er een hoop Ambassedors klaar om ons op te vangen. We waren allemaal erg moe, want we waren ondertussen al 24 uur wakker. Echter was het in Amerika 8 uur s'avonds. We gingen met de bus naar de campus in Allentown, Pennsylvania. Het is een mooi en (voor mij) grote campus, het heet Muhlenberg Campus.

We hadden allerlei verschillende activiteiten en lessen. De activiteiten waren bijvoorbeeld: Spelletjes avond, Volleybal toernooi, Zumba, Tennis, yoga en knutselen.
Ook zijn we een dagje naar NYC geweest, een baseball wedstrijd gezien, zijn we naar pretpark Dorney geweest en hadden we op de laatste nacht prom.

Het was erg leuk allemaal en ik heb veel nieuwe mensen ontmoet van over heel de wereld. We aten op de campus ontbijt, lunch en avond eten. Er was elke dag een verschillend buffet met veel keuze, voor ieder wat wils!

Op 28 Juli, 1 uur s'nachts vertrok de bus naar het vliegveld. Mijn vlucht vertrok om 8:05 s'ochtens dus ik moest een tijdje wachten. Ik zat in een erg klein vliegtuig (2 stoelen-gangpad-1 stoel). Ik zat op een stoel alleen, dus naast het raam. Ik heb vooral geslapen in het vlegtuig omdat ik nog niet geslapen had die nacht.

Toen ik aankwam op het vliegtuig in Memphis, stonden Teine, Jewelz, Tina en Erlend op mij te wachten. Ze hadden welkom borden gemaakt dus dat was erg leuk! Ik was erg moe, maar we hebben toch nog gebruncht na mijn aankomst. Na de brunch zijn we naar huis gegaan en heb ik mijn koffers uitgepakt.

  • 01 Augustus 2018 - 04:35

    Lian :

    Leuk Maureen, geniet er maar van.

  • 01 Augustus 2018 - 04:45

    Leny:

    Hoi Maureen
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Succes verder, ik denk dat je enorm geniet.

  • 01 Augustus 2018 - 06:27

    Anna Meesters:

    Wat een belevenis erg mooi

  • 01 Augustus 2018 - 06:35

    Ria:

    Ik ben trots op je! Wat ga jij veel beleven! Succes met de keuze van je vakken!

  • 01 Augustus 2018 - 06:36

    Papa Frank:

    Hoi Maureen,

    Zo te zien heb je het prima naar je zin !!
    Succes vandaag met het eerste bezoek aan je school.
    Doe de juffrouw de groetjes ;-)

    Geniet ervan, en tot spreeks, mails, skypes.

  • 01 Augustus 2018 - 06:36

    Papa Frank:

    Hoi Maureen,

    Zo te zien heb je het prima naar je zin !!
    Succes vandaag met het eerste bezoek aan je school.
    Doe de juffrouw de groetjes ;-)

    Geniet ervan, en tot spreeks, mails, skypes.

  • 01 Augustus 2018 - 09:32

    Nichtje Kim:

    Super leuk om te lezen Maureen!!
    Heel veel plezier❣️

  • 01 Augustus 2018 - 10:11

    Lia:

    Leuk dat je ons op de hoogte houdt Maureen. Succes op school en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Going on an exchange year to the USA for 10 months!

Actief sinds 11 Juli 2018
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 3465

Voorgaande reizen:

18 Juli 2018 - 01 Juni 2019

Exchange Year!

Landen bezocht: