eerste 2 weken in Mississippi - Reisverslag uit Allentown, Verenigde Staten van Maureen Berg - WaarBenJij.nu eerste 2 weken in Mississippi - Reisverslag uit Allentown, Verenigde Staten van Maureen Berg - WaarBenJij.nu

eerste 2 weken in Mississippi

Door: Maureen

Blijf op de hoogte en volg Maureen

10 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Allentown

En dan zijn we alweer 2 weken in Mississippi!
De tijd vliegt!
De eerste week had ik nog geen school. Teine (mijn hostmom) had elke middag vrij gevraagd zodat we elke dag iets leuks konden gaan doen.

1ste week

Zondag hebben we in de ochtend niet veel gedaan, zodat ik kon uitslapen. Rond 14 uur zijn we naar Memphis gegaan. Hier hebben we verschillende dingen bezocht. We zijn bijvoorbeeld naar het motel geweest waar Maarten Luther King Junior is dood geschoten, we zijn naar de Memphis brug geweest en naar de Mississippi rivier.
Ook zijn we naar Walmart geweest om eventjes wat spulletjes voor mij te halen.

In de avond zijn we naar een Japans restaurant geweest. Dit was erg lekker!

De rest van de week hebben we nog veel meer leuke dingen bezocht. Ook zijn we naar het wel bekende Beale street geweest!
Woensdag ben ik met Tina en Erlend naar school geweest om mijn vakken te kiezen. Dit was de eerste keer dat ik de school van binnen zag! En het ziet er echt uit als een film scene.
Vrijdag zijn we met een andere hostfamily pizza gaan eten! Dit was erg gezellig!
De andere dagen hebben we vooral veel rond gereden om van alles te bekijken! Dit was erg leuk!

2de week

Maandag was het dan zover. Mijn eerste schooldag! Ik was erg zenuwachtig. En nu is er al een week voorbij. Ik heb zeker al wat leuke mensen ontmoet en ik vind de lessen ook leuk! De eerste 9 weken heb ik de vakken Genetics, Mississippi studies, Psychologie en Employability skills. Ik heb elke dag hetzelfde rooster en alleen deze 4 vakken. Na 9 weken wisselen we en heb ik de volgende 4 vakken. Het is zeker even wennen, want dingen gaan hier zo anders dan in Nederland. Eten en drinken mag je voluit in de les doen (sommige studenten eten rustig een hele zak chips per les), maar je telefoon mag je echt niet gebruiken, alleen tijdens de lunch. Als je telefoon toch zichtbaar is moet je hem inleveren en dan kunnen je ouders hem aan het eind van de dag ophalen.
We beginnen elke dag met The Pledge Of Allegiance. Erg Amerikaans als je het mij vraagt!
Ik word elke dag door mijn hostmom naar school gebracht. Het is niet ver weg, maar omdat het door al de studenten die met de auto komen erg druk is, duurt het allemaal wat langer. Naar huis ga ik met de wel bekende gele schoolbus! Het ziet er leuk uit, maar is toch echt wat minder comfortabel van binnen. Gelukkig duurt de rit maar 4 minuten.

Woensdag kwam Cydnee aan op Memphis airport. Cydnee is een nichtje van Teine die hier nu ook woont. Ze is 20 jaar.

Morgen heb ik een feestje bij Tina thuis. Tina is mijn IEC (international exchange coördinator). Zij helpt mij als ik ergens problemen mee heb. Er zullen andere studenten uit allerlei landen komen, dus daar heb ik erg veel zin in!
Komende dinsdag zijn er try outs voor voetbal. Dit is een training waarbij ze gaan kijken wie goed genoeg is om in het team te komen. Ik ga hier aan mee doen en hopelijk kom ik in het girls soccer team!

  • 11 Augustus 2018 - 08:41

    Papa Frank:

    Hoi Maureen,

    Leuk verslag !!
    Zo te lezen begin je je draai al een beetje te vinden.
    Al zal het nog wel een tijdje wennen blijven. Amerika is ook een westerse cultuur, maar toch zo anders (lijkt mij).

    Hoe gaat het met taal in de lessen. Krijg je extra aandacht van de leraar/lerares ?
    Heb je ze al iets verteld over Nederland ?

    Succes met de voetbal try-outs. "Oranje boven" !! Oeps... dat mag je nu niet meer roepen natuurlijk.

    See ya later kid.

    P.s. Hopelijk tot morgen op Skype.


  • 11 Augustus 2018 - 10:33

    Lian:

    Top allemaal!
    Veel succes dinsdag met de try outs voor soccer.
    Het gaat je lukken!

  • 11 Augustus 2018 - 10:54

    Anna Meesters:

    Hallo Maureen wat een druk programma en je schrijft het zo mooi op
    veel succes het gaat je vast goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Going on an exchange year to the USA for 10 months!

Actief sinds 11 Juli 2018
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 3453

Voorgaande reizen:

18 Juli 2018 - 01 Juni 2019

Exchange Year!

Landen bezocht: